Esports — соңғы бірнеше онжылдықта айтарлықтай өзгерістерге ұшыраған құбылыс. Кішігірім әуесқой турнирлерден бастап, миллиондаған долларлық жүлде қоры бар ауқымды әлем чемпионаттарына дейін киберспорт заманауи ойын-сауық пен мәдениеттің ажырамас бөлігіне айналды. Киберспорт эволюциясының негізгі кезеңдері және оның өсуіне ықпал еткен факторлар қандай?
1. Киберспорттың пайда болуы.
Киберспорттың тарихы 1972 жылы, Стэнфорд университетінде алғашқы белгілі Ғарыш соғысы турнирі өткен кезде басталады! Қатысушылар Rolling Stone журналына тегін жазылу құқығы үшін жарысты. Бұл турнир болашақ жарыстардың жаршысы болды, бірақ мұндай киберспорт әлі болған жоқ.
1980 және 1990 жылдары eSports аркада ойындары мен үйдегі ойын консольдерінің пайда болуымен танымал бола бастады. Pac-Man және Street Fighter сияқты ойындар ойыншылардың назарын аударып, аркадалар мен клубтарда шағын турнирлер өткізіле бастады.
2. Алғашқы кәсіби лигалардың пайда болуы.
2000 жылдардың басынан киберспорт белсенді түрде дами бастады. Жоғары жылдамдықты Интернеттің пайда болуы онлайн ойындар үшін жаңа көкжиектер ашты. Counter-Strike және Warcraft III сияқты ойындар алғашқы кәсіби лигалар үшін негіз болды. 2000 жылы киберспортшылар кәсіпқой лигасы (CPL) құрылды, ол жүлде қоры бар турнирлер ұйымдастырды, бұл киберспортқа кәсіби қызмет ретінде назар аударуға көмектесті.
3. Танымалдық пен ауқымды турнирлердің өсуі.
2010 жылдан бастап киберспорт бірнеше негізгі факторларға байланысты жылдам өсті.
Біріншіден, 2011 жылы іске қосылған Twitch платформасы ойыншыларға өз ойындарын трансляциялауға және әлемнің түкпір-түкпірінен көрермендерді тартуға мүмкіндік берді. Бұл жаңа ойын-сауық мәдениетін және ойыншылар мен жанкүйерлер арасындағы өзара әрекеттесуді тудырды.
Екіншіден, The International Dota 2 сияқты ірі турнирлер миллиондаған доллар көлеміндегі жүлде қорларын ұсына бастады, бұл ойыншылардың ғана емес, демеушілердің, БАҚ пен көрермендердің де назарын аударды. 2018 жылы The International жүлде қоры 25 миллион доллардан астам болды, бұл эспорт үшін рекорд болды.
4. Әлемді тану.
Киберспорттың өсіп келе жатқан танымалдылығымен дәстүрлі спорт ұйымдары мойындалды. 2016 жылы киберспорт Азия ойындарында демонстрациялық спорт түрі ретінде енгізіліп, 2024 жылы Парижде өтетін Олимпиада ойындарының бағдарламасына енді. Бұл мойындау киберспортқа жаңа мүмкіндіктер ашып, оның әлемдік спорт сахнасында өз орнын алуға мүмкіндік берді. Мұнда киберспорттың дамуымен қатар бәс тігулер де пайда болды. GGBET сияқты көптеген платформалар осы көріністен ставкалар тігуді және ақша табуды ұсынады.
5. Киберспорттың болашағы мен даму болашағы.
Бүгінгі таңда киберспорт өсуді жалғастыруда және оның болашағы жарқын болып көрінеді. Көрермендер санының артуы, инвесторлардың қызығушылығының артуы және виртуалды шындық пен жасанды интеллект сияқты технологиялардағы жетістіктердің арқасында eSports назар аударып, шекарасын кеңейтеді.
Біз жаңа дәуірдің табалдырығында тұрмыз, онда киберспорт қоғамға және экономикаға одан әрі интеграцияланып, ойыншылар, көрермендер мен инвесторлар үшін жаңа көкжиектер ашады.