Логопед-балаларға сөйлеу бұзылыстарын түзетуге және түзетуге көмектесетін педагогикалық қызметкер.
Бұл мамандықта бірқатар мамандықтар бар. Мысалы, дефектолог-дамуында кейбір проблемалары бар балалармен жұмыс істейді. Осы сала өкілдерінің қызметінде медициналық және педагогикалық аспектілер бір-бірімен тығыз байланысты. Бірақ мұндай маманды дәрігер деп атауға болмайды, өйткені ол педагогикаға тән түзету әдістерін қолданады.
Сурдолог-саңырау балалармен немесе есту қабілетін түзетуді қажет ететін мұғалім. Ол есту қабілетінің бұзылуын диагностикалаумен айналысады және оны қалпына келтірудің және өмірге бейімделудің оңтайлы әдістерін таңдайды.
Мамандықтың ерекшеліктері
Логопедтің жұмысы қызықты және мектепке дейінгі білім беру мекемелерінде сұранысқа ие.
Нағыз кәсіпқой үшін баланың дикциясының бұзылу себептерін түсініп қана қоймай, оның нашарлауына қандай жағдайлар ықпал ететінін түсіну маңызды.
Көбінесе бұл мәселенің тамыры психологияға терең енеді. Бұл жағдайда нәресте маман психологпен кеңесуге жіберіледі.
Логопед өз жұмысында балалардың сөйлеу дамуының бірнеше әдістерін бірден қолданады. Олардың ішінде интерактивті материалдарды, сондай-ақ ойыншықтарды, таяқтарды, компьютерлік ойындарды пайдалану бар.
Бұл тек балаларға қажет деп ойламау керек. Кейде мұндай маманның көмегі ересектерге де көмектеседі, әсіресе жарақаттар мен түрлі аурулардан кейінгі оңалту кезеңінде.
Негізгі міндеттері
The балалар мекемелері әдетте логопед қажет, ол сұрақтың педагогикалық және медициналық компонентін жақсы біледі. Егер балада психикалық аурулардың, ақыл-ой кемістігінің, саңыраудың түріне байланысты денсаулығына байланысты ауыр патологиялар анықталмаса да, онда педагогикалық білім жеткілікті болады.
Логопедтің мектептегі жұмысы:
- диагностикалық іс-шараларды өткізуде;
- сөйлеу бұзылыстарын түзету немесе жою;
- сабақтарды жоспарлау;
- басқа бағыттағы мамандармен өзара іс-қимыл жасау;
- құжаттаманы жүргізу.
Мұндай жұмыс педагогика, психология, Дефектология негіздерін, артикуляцияның жаттығу әдістерін, арнайы массаж дағдыларын жақсы білуді қамтиды.
Жеке қасиеттер
Логопедпен сабақ тек механикалық жаттау емес, сол немесе басқа дыбысты қалай дұрыс айту керектігін түсіну керек. Тәжірибелі мұғалім, ең алдымен, балаға қамқоршымен тығыз байланыс орнатуға қолайлы жайлылық атмосферасын жасайды. Бұл кекештікпен жұмыс істеу сияқты жалпы проблемамен де маңызды.
Сондықтан мұғалім логопед ретінде жұмыс іздеушіге қатаң талаптар қояды:
- бейіні бойынша міндетті жоғары білім;
- балаларға деген сүйіспеншілік және оларды өздеріне қалай орналастыру керектігін білу.
Кейбір жағдайларда Дефектология, Олигофренопедагогика және т. б. салаларда қайта даярлаудан өткені туралы сертификаттар алу қажет болуы мүмкін.
Жұмыс дефектолог
Дефектолог болып жұмыс істеу-денсаулығына байланысты шектеулері бар балаларды оқыту және тәрбиелеу.
Мұндай мамандардың сұранысы тек мектепте немесе балабақшада ғана емес, олар көбінесе әлеуметтік оңалту орталықтары мен емханалар үшін ізделеді. Сондықтан үміткердің жеке және балалар мен ересектер топтарымен жұмыс тәжірибесі болуы керек.
Дефектологтың жұмысы белгілі бір бұзушылықтар аясында бірқатар мамандықтарға бөлінеді:
- Олигофренопедагогика зияткерлікпен айналысады;
- есту проблемалары – сурдопедагогика;
- көру проблемалары-тифлопедагогика.
Дефектолог мұғалімінің жұмысы көбінесе дамуында әртүрлі ауытқулары бар балалар оқитын мамандандырылған мектептермен байланысты.
Сондықтан өтініш беруші мұны ескеруі керек дефектолог толық берілгендікті қажет ететін жұмыс.
Мектептегі дефектологтың жұмысы балаларға өз проблемаларын шешуге көмектескісі келмей мүмкін емес. Өйткені, ол баланы үйретіп қана қоймай, оған әлеуметтік және тұрмыстық дағдыларды сіңіріп, оқуға мотивация қалыптастырып, ойлауды, визуалды және есту қабілеттерін дамытуы керек.
Табыс деңгейі
Қазақстанда логопедтің орташа айлық жалақысы 90-150 мың теңге шамасында. Ал дефектолог біліктілігі мен жұмыспен қамту саласына байланысты айына орта есеппен 86-140 мың теңге табады.