Мамандық
Қазақстандағы диспетчер жұмысының негізгі аспектілерінің бірі жедел жәрдем, өрт сөндіру, полиция және көлік қызметтері сияқты әртүрлі қызметтердің қауіпсіздігі мен тиімділігін қамтамасыз ету болып табылады. Диспетчер кіріс қоңырауларына жылдам жауап беруі, ресурстарды дұрыс бөлуі және көмектің жедел жеткізілуін қамтамасыз етуі керек.
Диспетчерлер әдетте белгілі бір сегменттегі жұмысқа байланысты бөлінеді:
– авариялық қалпына келтіру жұмыстары;
– шұғыл қызметтер (төтенше жағдайлар, жедел медициналық көмек, ішкі істер органдары);
– көлік (темір жол, жолаушылар автомобиль көлігі, такси);
— әуе қатынасы;
– электр энергетикасы;
– көлік компанияларындағы логистика (жүк тасымалы, жүк көлігінің қозғалысы).
Негізгі міндеттер
Ерекшеліктер тікелей қызмет көрсету саласына байланысты. Дегенмен, салаға қарамастан, диспетчердің негізгі міндеті — диспетчерлік байланыс арқылы жұмыс барысын үйлестіру және бақылау және тартылған бөлімшелер мен мамандар арасындағы жүктемені бөлу.
Диспетчер міндетті:
– ведомстволық бағынысты немесе ведомстволық бағынысты үшінші тарап ұйымдарының қызметтері мен бөлімдерінің өзара әрекетін дұрыс ұйымдастыру;
– тапсырманың орындалуын бақылау және қажет болған жағдайда түзетулер енгізу;
– тартылған қызметкерлерге басшылық хабарламаларды уақтылы жіберу;
– белгілі бір маманға дер кезінде хабарлау немесе ескерту;
– атқаратын лауазымдарына сәйкес жауапкершілікті дұрыс бөлу.
Сізге не білу керек және не істей білу керек?
Жұмыс істеу үшін, олар айтқандай, керек сәтте, диспетчер өз ісінің кәсіби маманы болуы керек. Ол үшін ол жан-жақты зерттеу керек:
– Қазақстанда диспетчер болып жұмыс істеу үшін сізде мемлекеттік тілді – қазақ немесе орыс тілдерін жақсы білу, сондай-ақ стресстік жағдайларда тез шешім қабылдау қабілеті болуы керек. Диспетчер егжей-тегжейге назар аударуы, жақсы қарым-қатынас дағдыларына ие болуы және командада тиімді жұмыс істей білуі керек.
бекітілген нормативтік құқықтық актілерге сәйкес оның қызметінің өлшемдері мен ережелері;
– жөндеу-қалпына келтіру жұмыстарын жоспарлау және ұйымдастыру;
– компьютерлік бағдарламалар және телефония;
– құжаттарды толтыру тәртібі;
– өндірістік процестердің технологиясы;
– қоймалық және көліктік логистика.
Тұлға талаптары
Кез келген саладағы диспетчердің жұмысы адамдармен үнемі байланыста болуды және тез шешім қабылдауды қажет етеді.
Ұйымшыл, тәртіпті, еңбекқор, күйзеліске төзімді, есте сақтау қабілеті жақсы, зейінді де байқағыш, бірден зейінін жинақтай алатын, жауапкершіліктен қорықпайтын адам ғана бұл кәсіпті кемеліне дейін меңгеріп, өз саласының нағыз маманы бола алады.
Көбінесе кәсіптік қайта даярлау курстары арқылы немесе өндірістік тәжірибеден өту арқылы кәсіпті меңгеруге болады. Бірақ арнайы жоғары оқу орнының түлегі ғана әуе қозғалысының диспетчері бола алады.