Көптеген адамдар бірінші болып сатушымен сөйлесуге немесе одан бірдеңе туралы сұрауға ұялады немесе тартынады. Сондықтан клиент қалаған сатып алуды жасамай, дүкеннен шыққанша күтудің қажеті жоқ. Әрекет жасаңыз!
Клиент сізді тыңдауы үшін оған сәлем айтыңыз. Оның сізге қоңырау шалуын немесе сізден бірдеңе сұрағанын күтудің қажеті жоқ, өзіңіз күліңіз. Сірә, ол сізбен бірінші сөйлесуге батылы бармайды. Бірақ ол дәл осылай келген жоқ, солай ма? Онымен кездесуге барыңыз, диалогты өзіңіз бастаңыз.
Нені сатқаныңызға немесе оны кімге сатсаңыз да, сізге кез келген уақытта, кез келген жерде көмектесетін ережелер бар. Осы ережелердің бірі келесідей естіледі: «Әрбір сатып алушымен жеке, шын жүректен сөйлесіңіз».
Дүкен не сататыны маңызды емес. Қызметкерлердің келушілерге деген көзқарасы маңызды. Егер сіз тұтынушылармен мейірімді және мейірімді болсаңыз, тұтынушылар сізге бірдей жауап береді, олар әрқашан тек сізге барады және сіздің тұрақты клиенттеріңізге айналады.
Ешқашан қарым-қатынаста кез келген дүкенде қолданылатын клишелер мен формулалық сөз тіркестерін қолданбаңыз. Егер клиент сізден осындай нәрсені естісе, ол сіздің онымен «станокта» сөйлесетініңізді түсінеді, ол сіз үшін ерекше емес, бірақ басқалар сияқты. Міне, олар айтуға тыйым салынған мөрлер:
— Сізді бір нәрсе қызықтырады ма?
— Кеңесіңіз бар ма?
— Сұра!
— Қанша күттіңіз?
Міне, клиентпен сөйлесуді бастаудың ең жақсы нұсқаларының тізімі, оны керемет сатып алумен аяқталатындай етіп бастаңыз.
— Қандай өнімді таңдайсыз?
— Кімге таңдайсыз: өзіңіз үшін бе әлде сыйлық ретінде ме?
— Қандай өнім түрі сізді қызықтырады?
Осы сөз тіркестерінің әрқайсысы конструктивті диалогты жалғастыру үшін «зарядталған», оның барысында сіз клиенттің нақты не үшін келгенін біліп, оған сәйкес өнімді ұсына аласыз.
Негізгі ережені ұмытпаңыз: әрбір клиентпен шын жүректен және жеке сөйлесу керек. Дайындалған сөз тіркестерінің ешқайсысы сәйкес келмейтінін сезсеңіз, импровизациялаңыз, жағдайға сәйкес әрекет етіңіз! Өмір өте күтпеген, біз бәріміз әртүрліміз, сондықтан кез келген жағдай үшін дайын шешім табу мүмкін емес. Адамдарды сырт келбетіне, бет-әлпетіне, сөйлеу мәнеріне қарап «оқып», қажеттіліктерін біліп, дұрыс өнім ұсынуды үйрен!